Navigatie

Privacy beleid Chairs and More

Als u iets bestelt, hebben we uw gegevens nodig om ervoor zorgen dat we de bestelling kunnen bezorgen. Maar we gaan altijd zorgvuldig met uw persoonlijke gegevens om. We dragen er zorg voor en bewaren ze veilig. Wat we met de persoonlijke gegevens doen en waarom we ze nodig hebben, vertellen we hier graag. 

Dit privacy beleid kan van tijd tot tijd wijzigen als nieuwe ontwikkelingen daartoe aanleiding geven. Het meest actuele privacy beleid vind je op www.chairsandmore.nl. Wij raden je aan om dit privacy beleid regelmatig te raadplegen, zodat u van deze wijzigingen op de hoogte bent. U ziet hier altijd de laatste datum van wijziging.

Dit privacy beleid is voor het laatst gewijzigd op: 6 augustus 2019.

Inhoudsopgave:

  • Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van mijn persoonsgegevens?
  • Wanneer is dit privacy beleid van toepassing?
  • Wat zijn persoonsgegevens?
  • Van wie verwerken wij persoonsgegevens en hoe krijgen wij deze gegevens?
  • Welke gegevens verwerken wij van u, waarvoor gebruiken wij die en hoelang worden deze bewaard?
  • Met wie worden uw gegevens gedeeld?
  • Hoe gaan wij om met gegevens van onze particuliere en zakelijke verkooppartners?
  • Waar slaan wij uw gegevens op?
  • Hoe worden uw gegevens beveiligd?
  • Hoe gaan wij om met gegevens van kinderen?
  • Welke rechten kunt u uitoefenen met betrekking tot uw gegevens?
  • Vragen?

Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van mijn persoonsgegevens?

Chairs & More, gevestigd aan Plantsoen 7-7, 3441 EL te Woerden, is de verantwoordelijke voor de verwerking van gegevens zoals beschreven in dit privacy beleid.

Wanneer is dit privacy beleid van toepassing?

Dit privacy beleid is van toepassing op alle persoonsgegevens die Chairs & More verwerkt van iedereen die weleens contact heeft (gehad) met Chairs & More, zoals onze bezoekers, klanten en zakelijke contactpersonen.

Wat zijn persoonsgegevens?

Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot jou als individu. Denk maar aan uw naam, telefoonnummer, adres of e-mailadres. Maar ook gegevens zoals uw IP-adres of Chairs & More klantnummer zijn persoonsgegevens. En andere gegevens die uniek zijn voor u, zoals uw Chairs & More bestelgeschiedenis of surfgedrag.

Van wie verwerken wij persoonsgegevens en hoe krijgen wij deze gegevens?

Wij verwerken de persoonsgegevens van iedereen die direct of indirect contact heeft (gehad) met Chairs & More, zoals (zakelijke) klanten en contactpersonen van partners.

We krijgen de gegevens rechtstreeks van u, wanneer u onze website bezoekt,  of wanneer u contact zoekt met ons.

Welke gegevens verwerken wij van u, waarvoor gebruiken wij die en hoelang worden deze bewaard?

Gegevens voor het verwerken van uw bestelling:

Als u iets bestelt, hebben we bepaalde gegevens van u nodig om uw bestelling te kunnen bezorgen en u op de hoogte te kunnen houden over de bestelling. Ook voor eventuele retouren of reparaties zijn deze gegevens nodig.

Hiervoor verzamelen wij uw naam, e-mailadres, bezorgadres(sen), betaalgegevens en telefoonnummer.

De gegevens zijn nodig om de overeenkomst uit te voeren die u met ons (of met een van onze verkooppartners) hebt gesloten. Op grond van de wet moeten wij de gegevens gerelateerd aan de bestelling 7 jaar bewaren.

Gegevens over uw contact met de klantenservice:

U kan contact opnemen met de klantenservice. U kunt met ons e-mailen of een berichtje sturen via social media, zoals Facebook.

We kunnen u een volgende keer sneller helpen door uw gegevens te bewaren. 

Wanneer u ons een privéberichtje stuurt via Facebook, worden de berichten maximaal 6 maanden door ons bewaard, of korter als u het bericht zelf eerder verwijdert.

Gegevens voor een optimale winkelbeleving:

Allereerst zorgen we dat onze website of app goed werkt zodat u optimaal kunt winkelen. Daarvoor verzamelen we bij een bezoek aan www.chairsandmore.nl, uw IP-adres, informatie over u internetbrowser, eventuele taalinstellingen en informatie over de instellingen van het besturingssysteem van de computer of het mobiele toestel waarmee u ons bezoekt.

We zorgen er ook voor dat Chairs & More zo relevant mogelijk is door onze winkel af te stemmen op uw persoonlijke voorkeuren. Om dit te kunnen, verzamelen we uw zoek-, klik en koopgedrag bij Chairs & More. Wij gebruiken deze gegevens voor het in kaart brengen van generieke klantpatronen, zodat we die op individueel niveau in kunnen zetten. Daarbij gaat het niet zozeer om de kennis over individuele klanten. Het is onze klantbelofte om het leven van onze klanten makkelijker en leuker te maken. Daarom bewaren wij deze gegevens zolang je actief klant bij ons bent. Als u 7 jaar niet meer met ons contact hebt opgenomen, verwijderen wij al uw gegevens. 

Verbeteren van de winkelbeleving gebaseerd op algemene informatie en verkoopstatistieken:

Wanneer u bij Chairs & More een artikel bekijkt, ziet u ook andere artikelen die we aanbevelen. Deze aanbevelingen zijn gebaseerd op het artikel of de categorie waar u op dat moment naar kijkt. Op basis van statistieken weten we dat klanten die dat artikel kochten, ook geïnteresseerd waren in de andere artikelen. Deze aanbevelingen zijn niet persoonlijk: iedereen die dat artikel bekijkt, ziet dezelfde aanbevelingen. Of we laten u op basis van uw zoekopdracht zien wat andere gebruikers zochten. Deze vorm van het verbeteren van uw winkelervaring ziet u ook in een fysieke winkel. Zo staan artikelen van hetzelfde type of die bij elkaar horen meestal bij elkaar. En de verkoper weet ook wat populair is en wat andere klanten kochten toen ze met dezelfde vraag in de winkel kwamen.

Personalisatie op basis van uw accountgegevens en zoek-, surf- en aankoopgeschiedenis bij Chairs & More:

Als we weten wie u bent (dan ziet u bovenaan op de homepage uw naam), kunnen we de winkel voor u nog persoonlijker maken. Net als in uw favoriete fysieke winkel. De winkelbediende kent u en kan op basis van uw vorige aankopen en interesses goede aanbevelingen doen.

Net als die winkelbediende doen ook wij aanbevelingen. We kijken naar wat u eerder bij ons zocht of kocht, wat er op uw verlanglijst staat en welke interesses u toonde door bepaalde artikelen te bekijken in onze winkel. Dus het boek dat u net hebt gekocht, geven we dan níet als leestip. Wij doen dat op basis van uw surf-, zoek- en aankoopgedrag. We kijken daarbij niet langer dan twee jaar terug. Deze gegevens verzamelen we op basis van cookietechnieken, uw IP-adres en het unieke nummer dat gekoppeld is aan het mobiele apparaat waarmee u surft.

Wat we niet doen is deze gegevens gebruiken om u bij uw bezoek aan bol.com andere prijzen te tonen dan aan andere klanten. Het kan wel voorkomen dat als u ons opnieuw bezoekt we de prijs van sommige producten inmiddels hebben aangepast.

Wij hebben een belang bij het toepassen van deze personalisatie, namelijk om uw leven makkelijker en onze winkel beter te maken.  U vindt sneller wat u zoekt en wordt niet gestoord met artikelen en categorieën die niet relevant voor u zijn. 

Gegevens uit klantonderzoeken:

We zijn voortdurend bezig onze dienstverlening te verbeteren en nog beter te laten aansluiten op wat klanten willen. Daarom kunnen we uw gegevens (klant ID, e-mailadres en/of telefoonnummer) gebruiken om u uit te nodigen voor een vrijblijvend klant- of marktonderzoek. Op deze manier helpt u onze winkel nog beter te worden.

Deelname aan een klant- of marktonderzoek is geheel vrijwillig.  U beslist zelf of u mee wilt doen aan het onderzoek. Hoelang uw gegevens gekoppeld aan de uitslagen van het klant- of marktonderzoek worden bewaard, varieert per onderzoek. Wij verwijderen alle naar u herleidbare gegevens zodra het onderzoek definitief is afgerond.

Gegevens uit klantonderzoeken:

We zijn dol op reviews. En onze klanten ook. 

Als u een review schrijft, kiest u of uw persoonlijke gegevens of uw naam zichtbaar zijn voor andere bezoekers. U kunt ook een alias gebruiken. Ook kunt u aangeven of wij over uw review contact met u mogen opnemen.

Wij plaatsen reviews alleen met uw toestemming. Omdat reviews lang waardevol zijn voor klanten, bewaren we een review totdat u van ons vraagt de review te verwijderen.

Gegevens voor prijsvragen en acties:

Als u  meedoet aan een actie of prijsvraag, vragen wij gegevens aan u, zoals uw naam, adres en/of e-mailadres. Deze hebben wij nodig om de actie te kunnen uitvoeren en de prijswinnaar(s) bekend te maken.

Wij verzamelen deze gegevens met uw toestemming. In de voorwaarden van de betreffende prijsvraag of actie kunt u terugvinden waarvoor uw gegevens precies worden gebruikt en hoelang wij deze bewaren.

Gegevens om fraude tegen te gaan:

Op beveiligingsincidenten en fraude zit niemand te wachten, wij ook niet. Daarom gebruiken wij persoonsgegevens (waaronder IP-adressen en zoek, surf- en koopgedrag) om ongeautoriseerde toegang en fraude te onderzoeken, te voorkomen en tegen te gaan.

Social media:

Als u social media zoals Facebook gebruikt, kunt u via 'like en share' knoppen op bol.com artikelen die u leuk, nuttig of handig vindt, met uw vrienden delen op uw social media account. Bol.com krijgt geen toegang tot uw social media account. Wij raden je aan om het privacybeleid van de social media partijen waar u een account hebt, goed door te nemen zodat u weet hoe uw gegevens worden gebruikt en hoe jij uw instellingen kunt aanpassen.

Met wie worden jouw gegevens gedeeld?

Distributie- en logistieke partners

Om uw bestelling te kunnen afwikkelen, werken wij samen met distributiepartners. Deze partijen ontvangen jouw klantnummer, bestelnummer, naam en bezorgadres om te zorgen dat ze uw pakketje op de juiste manier kunnen verwerken.

Ook werken we samen met verschillende logistieke partners, zoals PostNL. Onze logistieke partners krijgen van ons uw naam en bezorgadres. Deze informatie hebben ze nodig om uw pakketje op het door u gekozen adres af te leveren.

De overheid:

Soms moeten wij persoonsgegevens doorgeven aan de overheid. Dit kan zich allereerst voordoen als bepaalde overheidsinstellingen deze gegevens nodig hebben voor de uitvoering van hun taken, zoals de Belastingdienst. Ook kan de politie of justitie bepaalde gegevens nodig hebben in het geval van fraude of misbruik. Tot slot kunnen bepaalde toezichthouders toegang tot persoonsgegevens krijgen in het kader van een onderzoek.

Hoe gaan wij om met gegevens van onze particuliere en zakelijke verkooppartners?

Met gegevens van onze particuliere en zakelijke verkooppartners gaan wij net zo zorgvuldig om als met de gegevens van onze klanten. Daarom geldt dit privacy beleid ook voor onze verkooppartners.

Wanneer u via ons platform verkoopt als particuliere verkooppartner dan slaan wij behalve de contactgegevens die u invult in uw verkoopaccount (uw naam, uw woonadres, uw telefoonnummer en uw bankrekeningnummer) ook uw winkelnaam op (dit kan uw eigen naam zijn, of een door u gekozen alias) en de omschrijving die u aan uw winkel geeft.

Wanneer u via ons platform verkoopt als zakelijke verkooppartner dan slaan wij behalve de contactgegevens die je invult in uw verkoopaccount (de naam van uw bedrijf, de naam van de contactpersoon van uw bedrijf, e-mailadres, uw contactadres (en eventuele andere adressen), betaalgegevens en u telefoonnummer) ook uw KVK-nummer en uw BTW-nummer op. Als u gebruikt maakt van de Seller API, dan slaan wij ook de naam, het e-mailadres en het telefoonnummer van de partij die de aansluiting verzorgt.

Wij bewaren de gegevens uit het verkoopaccount zolang u actief verkoper bij ons bent. Daarna verwijderen wij uw gegevens, behalve de gegevens die wij op grond van de wet moeten of mogen bewaren. Op grond van de belastingwetgeving moeten wij bepaalde gegevens minimaal gedurende 7 jaar bewaren.

Waar slaan wij jouw gegevens op?

Wij slaan uw gegevens op binnen de Europese Economische Ruimte ("EER"). Het kan echter voorkomen dat bepaalde gegevens die we verzamelen, worden doorgegeven aan of opgeslagen op een bestemming buiten de EER, bijvoorbeeld omdat een van onze externe dienstverleners daar gevestigd is. Wanneer hiervan sprake is, zorgen wij dat dit gebeurt op een veilige en rechtmatige manier.

Hoe worden jouw gegevens beveiligd?

Chairs & More neemt veel maatregelen om uw persoonsgegevens te beveiligen. Zowel op organisatorisch als technisch gebied. Door een strenge toegangscontrole zorgen wij dat uw persoonsgegevens alleen toegankelijk zijn voor medewerkers waarvoor het noodzakelijk is dat zij daarmee werken. Geven we uw gegevens aan iemand anders? Dan eisen we dat die ander net zo zorgvuldig met uw gegevens omgaat als wij. Mocht u het gevoel hebben dat dit niet gebeurt, laat het ons dan weten via onze klantenservice.

Hoe gaan wij om met gegevens van kinderen?

Onze dienstverlening is niet gericht op kinderen. Dit betekent dat het gebruik van Chairs & More door klanten jonger dan 18 jaar alleen is toegestaan met de nadrukkelijke toestemming van een ouder of voogd.

Welke rechten kun jij uitoefenen met betrekking tot jouw gegevens?

Recht op informatie:

U hebt het recht op een begrijpelijke en transparante uitleg over hoe wij met uw persoonsgegevens omgaan en welke rechten u in dat verband kan uitoefenen. In dit privacy beleid hebben wij daarom uitgebreid uitgelegd welke gegevens wij van u verzamelen en hoe wij met uw gegevens omgaan.

Recht op inzage:

U hebt het recht om te allen tijde inzage van ons te vragen in de gegevens die wij over u beschikbaar hebben. Aanvragen verwerken wij binnen uiterlijk 30 dagen.

Recht op correctie:

U hebt het recht om uw persoonsgegevens te laten corrigeren als deze onjuist of verouderd zijn en/of om ze te laten aanvullen als ze onvolledig zijn.

Recht om bezwaar te maken:

U hebt het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw gegevens als u het niet eens bent met de manier waarop we uw persoonsgegevens verwerken. Dit recht geldt voor de gegevens die wij gebruiken voor direct marketing. Zo kunt u ons vragen om uw gegevens niet langer te gebruiken voor gepersonaliseerde aanbevelingen op de website. Daarnaast geldt dit recht ook voor andere gegevens die we van u gebruiken op basis van ons gerechtvaardigd belang. U kunt er bijvoorbeeld voor kiezen dat we de gegevens over u surf- en zoekgedrag vergeten en blijven vergeten. Aanvragen verwerken wij binnen uiterlijk 30 dagen.

Recht op dataportabiliteit:

U hebt het recht om gegevens die u aan ons hebt gegeven in het kader van de overeenkomst(en) die u met ons hebt gesloten te ontvangen in een machine-leesbaar formaat, zodat u deze gegevens kan bewaren in een database van u of van een andere partij. Dit betreffen uw naam-, adres- en woonplaatsgegevens en bestelgeschiedenis. 

Recht op beperking:

U hebt het recht om beperking van de verwerking van uw gegevens te verzoeken. Dit betekent dat wij uw gegevens mogen bewaren maar niet gebruiken. Dit recht ontstaat in een aantal gevallen. Als u van mening bent dat hier sprake van is, kunt u contact met ons opnemen via de klantenservice.

Recht om vergeten te worden/verzoek om account te verwijderen:

U hebt het recht om ons te verzoeken om alle gegevens die wij van u hebben te verwijderen. Wanneer u een verzoek indient om uw account te verwijderen, zullen wij gegevens verwijderen die tot u herleidbaar zijn behalve de gegevens die wij op basis van de wet moeten of mogen bewaren. 

Recht om een klacht in te dienen:

U hebt het recht om een klacht in te dienen over de wijze waarop wij met uw gegevens omgaan. Wanneer u een klacht hebt, dan lossen wij dat het liefst zelf met u op. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice. Maar u hebt ook het recht om een klacht in te dienen bij onze Functionaris voor de Gegevensbescherming. Tot slot heeft u het recht om u met uw klacht te wenden tot de Autoriteit Persoonsgegevens.

Vragen?

Als u nog vragen hebt over de wijze waarop Chairs & More met persoonsgegevens omgaat, neem dan gerust contact op met ons. We helpen u graag.

© 2017 - 2019 Chairs & More | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Voor een correcte werking maakt deze website gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.